Výlet do Nupak, Čestlic a pod dálnici

Zvu vás na další objevování našeho okolí. Tentokráte se vydáme přes Nupaky dále po nových stezkách do Čestlic. Tam mimo jiné objevíme schovaný podchod pod dálnicí.

Délka trasy: 8 km
Terén: vhodné na suché období, část cesty může být za vlhka blátivá
Mapa výletu: 1url.cz/@DoNupak

Z naší návsi se vydáme po Čestlické až na kraj obce, kde budeme pokračovat stále rovně do kopce směrem na Nupaky. U bývalé Tescomy dnes poprvé podejdeme dálnici D1. Hned za prodejnou Auto Opat se dáme směrem doprava a projdeme nupackou obchodní zónou. Po chvíli se za prodejnou levných potravin vydáme doleva a pokračujeme až k cestě vedoucí podél potoka. Napravo je k dispozici pěkné dětské hřiště. My se ale vydáme doleva a ulicí Kruhová dorazíme až na „hlavní“ ulici Nupacká. Po ní se dáme doprava do centra obce. Za bývalou restaurací „U dřevorubce“ (nyní pizzerií) zabočíme doleva na nově zbudovanou a skvěle udržovanou cestu s travnatým povrchem, doprovázenou alejí stromů.

Polní cesta z Nupak směrem na Benice.

Asi po půl kilometru dojdeme na křížení polních cest s přírodním hřištěm. Naše cesta povede doleva, kde se již na obzoru rýsují Čestlice. Zamíříme směrem k nepřehlédnutelnému Hornbachu a u něj pak po chodníku až na čestlickou náves. Na ní se vlevo od basketbalového hřiště dáme malebnou a skrytou Velkou uličkou. Po pár metrech zástavba končí a procházíme zeleným pásem, který Čestlice odděluje od obchodní zóny.

Čestlice odděluje od obchodní zóny pruh zeleně.

V ní se vedle objektu Draeger nachází vstup do podjezdu pod ulicí Obchodní a pod dálnicí D1. Schválně, kdo z vás si ho dodnes při jízdě autem po Obchodní všiml? Já tedy ne.

Výhled z podjezdu dálnice směrem k Průhonicům s poměrně zdařilými graffiti.

Za podjezdem se napojíme na rozestavěnou cyklostezku v plánované obchodní zóně (která v současném stavu může být zamokra rozbahněná). Dál budeme pokračovat vlevo směrem ke kruhovému objezdu, kolem střelnice směrem k areálu SEVERE. Ten je po většinu času průchozí a dostaneme se jím pohodlně na nupackou silnici. Po ní se již vydáme z kopce zpět domů.

Hezkou vycházku přeje Jan Chvátal!